رایـــان آی‌تــی‌هــا

جدیدترین اخبار درباره دنیای کامپیوتر و لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن

رایـــان آی‌تــی‌هــا

جدیدترین اخبار درباره دنیای کامپیوتر و لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن

معرفی 5 لپ تاپ سبک در سال 2020

استفاده از لپ تاپ سبک به دلیل راحتی در حمل و نقل طرفداران بسیاری دارد. در این مطلب به معرفی سبکترین لپ تاپ های سال 2020 می پردازیم. با ما همراه باشید.


در عصر تکنولوژی که در آن به سر می‌بریم، نیاز به یک لپ تاپ سبک و باریک که قابلیت حمل راحت‌تری داشته باشد، به شدت احساس می‌شود. درواقع امروزه در کنار موبایل و گوشی هوشمند، استفاده از لپ تاپ نیز به مراتب بیشتر شده است. امروزه برخی از سازندگان لپ تاپ‌ها برای آنکه وزن لپ تاپ را پایین نگه دارند، از برخی از ویژگی‌ها و مشخصات آن چشم‌پوشی می‌کنند تا سبک ترین لپ تاپ را ارائه دهند و باید دقت کنید که بهترین لپ تاپ سبک وزنی که می‌تواند برای شما مناسب باشد، دستگاهی است که نیازهای شما را به بهترین نحو برطرف کند. اگر شما هم به دنبال یک لپ تاپ سبک و باریک می‌گردید،

سبک ترین لپ تاپ کوچک / lightest-laptops

  

معرفی سبک ترین لپ تاپ های 2020


 

1- لپ تاپ هواوی MateBook X Pro

اگرچه بسیاری از سبک ترین لپ تاپ ها باز هم اندکی سنگین محسوب می‌شوند؛ اما این مورد درباره لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو صادق نیست. این لپ تاپ سبک هواوی مجهز به یک شاسی فلزی باکیفیت است که تنها 14.6 میلی‌متر ضخامت داشته و حدود 1270 گرم وزن دارد. در نتیجه نمی‌توان گفت که هواوی میت بوک ایکس پرو سبک ترین لپ تاپ موجود در بازار است؛ اما به جرات یکی از لپ‌تاپ‌های سبک و باریک موجود در بازار با ویژگی‌های عالی است.



یکی از ویژگی‌های برجسته این لپ تاپ وجود تاچ اسکرین 13.9 اینچی است. نمایشگر این لپ تاپ رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل داشته و به شدت وضوح بالایی دارد. علاوه بر این، روشنایی صفحه نمایش حدود 450 نیت است که در مقایسه با دیگر رقبای هواوی میت بوک ایکس پرو کاملا چشمگیر است. یکی دیگر از مشخصات قابل توجه این لپ تاپ، توجه به حفظ حریم خصوصی کاربر است؛ به گونه‌ای که دوربین وب‌کم این لپ تاپ سبک هواوی در زیر یک دکمه پاپ آپ که در کیبورد قرار دارد، پنهان شده است.

لپ تاپ سبک هواوی MateBook X Pro مجهز به یک پردازنده اینتل Core i7 بوده و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد و کارت گرافیک این آن از نوع انویدیا  GeForce MX150 است. هواوی میت بوک ایکس پرو مجهز به یک پورت USB-A، یک پورت USB-C و یک ورودی تاندربولت 3 در کنار جک هدفون است. این لپ تاپ به صورت پیش‌فرض با ویندوز 10 نسخه Signature Edition به بازار آمد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این دستگاه می‌توان به وجود یک سنسور اثرانگشت، ترک‌پد شیشه‌ای و باتری با مدت دوام شارژ 13 ساعت اشاره کرد.

 

2- لپ تاپ دل XPS 13

کمپانی دل سابقه خوبی در زمینه تولید انواع لپ‌ تاپ‌های باکیفیت و پرتابل دارد. لپ تاپ دل ایکس پی اس 13 یکی از بهترین‌ها از نوع خود است. این لپ تاپ سبک دل حدود 1200 گرم وزن داشته و از یک نمایشگر فول HD و 13.3 اینچی بهره می‌برد.

لپ تاپ باریک دل مدل XPS 13 از پردازنده اینتل Core i7 بهره برده و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول وجود یک لایه از الیاف کربنی دور ترک‌پد لپ تاپ است که موجب می‌شود سطح راحتی برای استراحتگاه مچ دست کاربر فراهم شود.

علاوه بر اجزای داخلی فوق‌العاده‌ای که در این لپ تاپ به کار برده شده است، وجود برخی از ویژگی‌های جالب نظیر تعدادی چراغ LED که در سمت چپ لپ تاپ تعبیه شده و میزان شارژ باتری باقیمانده را گزارش می‌دهد نیز درخور توجه است. کاربر می‌تواند با استفاده از دوربین وبکم لپ تاپ، فیس آنلاک انجام داده و یا برای امنیت بیشتر از اسکنر اثرانگشت لپ تاپ استفاده کند.

 

3- لپ تاپ سبک  اپل MacBook Air

با وجود آنکه مدت زمان نسبتا زیادی از معرفی مک بوک ایر اپل می‌گذرد، اما هنوز این لپ تاپ سبک اپل یکی از بهترین‌های نوع خود است. مک بوک ایر اپل از یک پوسته باکیفیت آلومینیومی و از مواد بازیافتی ساخته شده است و حدود 1250 گرم وزن دارد. این لپ تاپ باریک اپل مجهز به یک نمایشگر 13.3 اینچی رتینا با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل است و نسبت نمایشی در حدود 16:10 دارد.

مک بوک ایر اپل از یک پردازنده اینتل i5 بهره برده و مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. این لپ تاپ قادر است تنها با یک بار شارژ حدود 10 ساعت روشن بماند. مک بوک ایر اپل یک سنسور اثرانگشت داشته و دو پورت USB-C دارد؛ اما آنچه این لپ تاپ را از سایر رقیبان جدا می‌کند، بهره‌مندی از یک ترک‌پد نسبتا بزرگ و حساس به نیرو است. گفتنی است لپ تاپ اپل MacBook Air از نسل سوم کیبوردهای پروانه‌ای اپل بهره می‌برد.

 

4- لپ تاپ اچ پی Spectre x360 13t

لپ تاپ اچ پی اسپکتر x360 13t یکی از اولترابوک‌های پرچمدار کمپانی HP است و برای افرادی که به تنوع خیلی بها می‌دهند، گزینه بسیار مناسبی است. این لپ تاپ باریک اچ پی حدود 1270 گرم وزن داشته و از یک طراحی هیبریدی بهره می‌برد که به کاربر این امکان را می‌دهد که در کسری از ثانیه بین حالت تبلت و یک لپ تاپ معمولی سوییچ کند.

تاچ اسکرین این لپ تاپ سبک اچ پی از نوع 1080p بوده و از یک پردازنده نسل هشتم اینتل i7 بهره می‌برد؛ در نتیجه کاربر مطمئن خواهد بود که این سیستم هرگز تاخیر نخواهد داشت. علاوه براین اچ پی در کنار این لپ تاپ، قلم‌های کامل و بی‌نقصی را نیز ارائه می‌کند و ادعا می‌کند که اچ پی اسپکتر x360 13t قادر است تنها با یک بار شارژ برای یک شبانه‌روز کامل دوام بیاورد.


5- لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop 3

سرفیس لپ تاپ 3 جواب مایکروسافت به مک بوک بوده و با 1265 گرم وزن، یکی از سبک ترین لپ تاپ های موجود در بازار به شمار می‌رود. کمپانی مایکروسافت این دیوایس را به‌گونه‌ای عالی و باکیفیت طراحی کرده و ساخته است.

نمایشگر این لپ تاپ سبک مایکروسافت از نوع تاچ اسکرین و 13.5 اینچی است و 2256 در 1504 رزولوشن دارد. این لپ تاپ سبک و قوی مایکروسافت مجهز به نسل دهم پردازنده اینتل i5 است و از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی اس‌اس‌دی بهره می‌برد. باتری سرفیس لپ تاپ 3 مایکروسافت قادر است با یک بار شارژ تا 11.5 ساعت در مصرف عادی دوام بیاورد. یکی از معایب نسخه قبلی این لپ تاپ، تعداد کم پورت‌های ورودی آن بود که مایکروسافت این مشکل را تا حدودی حل کرده است. در سرفیس لپ تاپ 3 هم پورت USB-A و هم پورت USB-C به همراه جک هدفون 3.5 میلی‌متری وجود دارد. در سمت راست هم یک پورت Surface Connect قرار دارد که علاوه بر شارژ دستگاه، برای موارد دیگری هم به کار می‌رود.


در این مطلب 5 لپ تاپ سبک در سال 2020 معرفی شدند. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد