رایـــان آی‌تــی‌هــا

جدیدترین اخبار درباره دنیای کامپیوتر و لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن

رایـــان آی‌تــی‌هــا

جدیدترین اخبار درباره دنیای کامپیوتر و لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن

چه ماوسی برای لپ تاپ مناسب است؟ + معرفی بهترین ها موس ها

ماوس یکی از پرکاربردترین محصولات جانبی برای سیستم های کامپیوتری است. حتی اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، داشتن یک موس می تواند کار را آسان تر کند و راحتی عمل بهتری به شما بدهد. برای اینکه بهترین موس برای لپ تاپ را انتخاب کنید، باید اطلاعات کافی از ویژگی های یک ماوس خوب برای لپ تاپ داشته باشید.

  از این رو در این مقاله مشخصات و ویژگی های بهترین موس ها برای لپ تاپ را به شما معرفی می کنم و در ادامه 6 مورد از بهترین موس های مناسب استفاده برای لپ تاپ را به شما خوانندگان گرامی معرفی میکنم.

راهنمای خرید موس مناسب لپ تاپ

استفاده از ماوس هنگام کار کردن با کامپیوتر یا لپ تاپ می‌تواند منجر به افزایش سرعت و کیفیت کار شما شود. پرکاربرد بودن موس دلیل محکمی برای این است که پیش از خرید موس وقت کافی برای تحقیق صرف کنید.

ویژگی های بهترین موس ها برای لپ تاپ

با آگاهی از مشخصات و ویژگی های یک موس خوب می توانید، بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید؛ در ادامه ویژگی هایی که باید برای بهترین موس های لپ تاپ در نظر بگیرید را مورد بررسی قرار می دهیم.

ماوس سیمی یا بی سیم

انتخاب برای سیمی یا بی سیم بودن موس، اولین قدم است. معمولا بهترین موس ها برای لپ تاپ، ماوس های بی سیم هستند که راحتی عمل بهتری به شما می دهند. البته بسیاری از موس های سیمی برای لپ تاپ طراحی شده اند که سیم کابل کوتاه تر و ابعاد کوچک تری دارند. طبیعتا هزینه  موس های سیمی، از موس های بی سیم کمتر است و باید با توجه به نیاز خود و بودجه ای که در نظر دارید، موس سیمی یا بی سیم را انتخاب کنید.

How to Use Your Android Phone as a Mouse on Windows

روش اتصال بهترین موس ها به لپ تاپ

به طور کلی سه روش اتصال موس به لپ تاپ وجود دارد؛ روش اول مربوط به موس های سیمی است که با کابل USB به پورت لپ تاپ متصل می شوند و می توانید از آن استفاده کنید. در موس های بی سیم دو روش اتصال وجود دارد که معمولا اکثر موس های وایرلس، از فناوری Radio frequency پشتیبانی می کنند. این موس ها از فرکانس رادیویی برای اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ استفاده می کنند و به یک پورت گیرنده USB اختصاصی نیاز دارند که عموما به آن دانگل می گوییم.

برخی از موس های دیگر، از فناوری اتصال بلوتوث پشتیبانی می کنند که به راحتی و بدون دانگل، به لپ تاپ شما متصل شده و آماده استفاده می شوند. در موس های بلوتوثی معمولا دکمه خاموش/ روشن یا دکمه ای برای بلوتوث وجود دارد که با زدن آن وارد حالت جفت‌سازی با لپ تاپ می شوید، سپس باید از طریق تنظیمات بلوتوث سیستم عامل لپ تاپ، برای اضافه کردن موس استفاده کنید. معمولا زمان بسیار کمی طول می کشد تا لپ تاپ، موس بلوتوثی را پیدا کند و پس از جفت شدن، به راحتی می توانید از موس خود استفاده کنید.

وضعیت شارژ و باتری موس ها

اکثر موس ها به یک یا دو باتری AAA (نیم قلمی) نیاز دارند که این باتری ها قابل تعویض هستند البته شما تا چند ماه بدون نیاز به تعویض باتری می توانید از آن ها استفاده کنید. از طرفی موس های قیمت بالا، دارای باتری‌ های داخلی هستند که می‌توان آن‌ها را با استفاده از شارژر، شارژ کرد. شما با توجه به نیاز و بودجه خود می توانید در این مورد تصمیم گیری کنید.

کیفیت کابل ها در موس های سیمی

عواملی مانند طول کابل در انتخاب بهترین موس سیمی مهم است زیرا برخی از کابل های بی کیفیت به راحتی پاره می شوند و نمی توانید از آن ها استفاده کنید. پس کیفیت کابل ها را جدی بگیرید. علاوه بر این همانطور که کمی قبل تر صحبت کردیم، ماوس‌ های لپ‌ تاپ معمولا کابل‌های کوتاه‌تری در مقابل ماوس های کامپیوترهای رومیزی دارند؛ باید به این مورد توجه کنید که طول کابل به اندازه باشد تا به راحتی بتوانید آن را به پورت USB وصل کنید.

حسگر اپتیکال و لیزری در موس ها

بهترین موس ها برای لپ تاپ از حسگرهای نوری استفاده می کنند اما در برخی موارد نیز برای طراحی موس ها از حسگرهای لیزری نیز استفاده می کنند. موس های لیزری عموما برای گیمینگ و استفاده های حرفه ای طراحی می شوند و قیمت بالاتری نسبت به موس های اپتیکال دارند. برای اینکه تفاوت موس لیزری با اپتیکال را بدانید، باید با عملکرد آن ها آشنا شوید اما به طور کلی اگر گیمر نیستید و به دقت زیادی در استفاده از موس نیاز ندارید، می توانید به تهیه موس های اپتیکال با کیفیت بسنده کنید.

حساسیت موس و مقدار DPI آن

علاوه بر حسگر، حساسیت سنسور در موس نیز مهم است که معمولاً با DPI (نقطه در اینچ) نشان داده می شود. دی پی آی موس در اکثر ماوس ها از 800 تا 6000 و حتی بالاتر متغیر است. به صورت کلی هرچه DPI بالاتر باشد، حساسیت آن بیشتر می شود. برای اکثر کاربران، ماوس با DPI بین 800 تا 2000 مناسب است و حساسیت بیشتر از این محدوده برای گیمرها که دقت در بازی برایشان اهمیت دارد، کاربردی است.

علاوه بر مقدار دی پی آی، باید به دکمه DPI به روی موس نیز توجه کنید زیرا شما به وسیله این دکمه می توانید به راحتی مقدار دی پی آی را در محدوده در نظر گرفته شده، تغییر دهید. بسیاری از موس ها دارای نرم افزاری هستند که به وسیله آن می توانید، این مقدار را تغییر دهید اما در برخی از موس ها، دکمه DPI تعبیه شده است که به راحتی می توانید در محدوده دقت دی پی آی موس، جا به جا شوید.

اندازه و ابعاد ماوس

برای اینکه موس مناسب خود را تهیه کنید، نیازی نیست که به ابعاد دست خود توجه کنید زیرا به طور کلی بهترین ماوس‌ های لپ‌ تاپ اندازه کوچکی دارند. این ویژگی در بهترین موس های لپ تاپ باعث می شود تا به راحتی آن ها را حمل کنید. معمولا موس های بی سیم، نسبت به موس های با سیم وزن بیشتری دارند و علت آن هم، قرار گرفتن برد و باتری در موس های وایرلس است.

اندازه و ابعاد موس، تا حد زیادی به نحوه گرفتن موس توسط افراد بستگی دارد، به طور کلی سه مدل گرفتن موس وجود دارد.

کنترل موس با نوک انگشتان (Fingertip Grip)

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید، این نوع گرفتن موس نیاز به موس های کوچک دارد که معمولا برای استفاده های روزمره در خانه و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد.

کنترل ماوس توسط پنجه (Claw Grip)

در این نوع کنترل موس، به دلیل اینکه دست به صورت کامل با موس برخورد ندارد، عرق نمی کند. از طرفی این نوع کنترل برای گیمرها در برخی از بازی ها کاربرد دارد. این موس ها معمولا اندازه متوسطی دارند.

کنترل موس با کف دست (Palm Grip)

در این نوع کنترل، به دلیل این که موس به طور کامل در کف دست جای می‌گیرد، دقت در حرکت نیز بالا می‌رود. معمولا گیمرها برای بازی های استراتژیک از این نوع کنترل موس استفاده می کنند. این موس ها ابعاد و اندازه بزرگتری دارند و مانع از وارد شدن فشار زیاد به مچ دست می شود.

کیفیت دکمه های ماوس

هنگامی که از موس استفاده می کنید، بیشترین تعامل را با دکمه های ماوس دارید بنابراین باید قبل از خرید، کیفیت دکمه ها را بررسی کنید. شاید این مورد نسبت به سایر موارد از اهمیت کمتری برخوردار باشد اما یکی از مشکلات رایج در موس ها، کلیک های نامنظم است که می تواند در هنگام استفاده از ماوس، برایتان مشکل ساز شود. بنابراین سعی کنید قبل از تهیه موس، این مورد را نیز بررسی کنید.

بهترین موس های لپ تاپ در سال 2022

حالا که با ویژگی های یک ماوس خوب برای لپ تاپ آشنا شدید، نوبت آن است که به شما بهترین موس ها برای لپ تاپ را معرفی کنم.

  • موس Logitech MX Master 3
  • ماوس Razer Pro Click
  • موس لپ تاپ مدل Microsoft Modern Mobile Mouse
  • موس Logitech MX Anywhere 3
  • موس بی سیم Microsoft Bluetooth Ergonomic Mouse
  • موس وایرلس Anker Vertical Ergonomic Optical Mouse

جمع بندی

با شناخت ویژگی های بهترین موس ها برای لپ تاپ، می توانید به راحتی یکی از بهترین موس های معرفی شده را انتخاب کنید. قطعا با توجه به نیاز خودتان و آگاهی و شناختی که نسبت به بهترین موس های لپ تاپ به دست آورده اید، می توانید مناسب ترین موس را برای خود انتخاب کنید و از کار با آن لذت ببرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد