رایـــان آی‌تــی‌هــا

جدیدترین اخبار درباره دنیای کامپیوتر و لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن

رایـــان آی‌تــی‌هــا

جدیدترین اخبار درباره دنیای کامپیوتر و لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن

معرفی بهترین کیبورد های گیمینگ موجود در بازار

در چند سال اخیر، رفته رفته حضور گیم در دنیای تکنولوژی پررنگ تر شده و همواره شاهد همه گیر شدن بازی ها هستیم. پیشرفت روز افزون صنعت بازی، همچنان گیمر ها را به سمت حرفه ای بازی کردن می کشاند و این حرفه ای بازی کردن بدون استفاده از تجهیزات گیمینگ ممکن نخواهد بود. شاید بتوان کیبورد های مخصوص بازی را مهم ترینِ این تجهیزات دانست؛ وسیله هایی دوست داشتنی و در عین حال کاربردی با نورپردازی های جذاب!

  اگر به صورت حرفه ای بازی می کنید بدون شک به دنبال بهترین کیبورد گیمینگ خواهید بود تا سطح بازی خود را چند لول ارتقا دهید. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد بهترین کیبورد های گیمینگ بازار که در چند وقت اخیر معرفی شده اند صحبت کنیم؛ کیبورد هایی که با وجود قیمت بالا، نمی توان از خیرشان گذشت! 

در این مقاله با معرفی بهترین کیبوردهای گیمینگ، شما را با ویژگی های کیبوردهای گیمینگ خفن بازار آشنا می‌کنیم تا با توجه به نیاز خود، یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ را انتخاب کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

چرا کیبورد گیمینگ؟

بد نیست بدانید کاربرد کیبورد های گیمینگ تنها به نورپردازی و ظاهر زیبا ختم نمی شود؛ این محصولات در واقع با بهره مندی از جدید ترین متد های گیمینگ و با توجه به استاندارد های دنیای بازی طراحی می شوند تا بهترین تجربه از کار با سیستم ارائه دهند. دقیقا به همین دلیل است که علاوه بر پی سی گیمر ها، بازیکنان کنسول و حتی موبایل نیز به دنبال استفاده از کیبورد گیمینگ هستند.

 

از دیگر ویژگی های یک کیبورد مخصوص بازی می توان به سوئیچ های حرفه ای مکانیکال، زمان پاسخگویی پایین، پروفایل های مختلف گیمینگ و … اشاره کرد که هر کدام می توانند به نوعی بازی را برایتان جذاب تر کنند. البته این ویژگی ها تنها در بهترین کیبورد های گیمینگ وجود دارند و انتظار نداشته باشید که در یک کیبورد گیمینگ ارزان قیمت بتواند این موارد را ارائه کند.

بهترین کیبورد های گیمینگ بازار؛ مخصوص حرفه ای ها!

به طور کلی چند نکته مهم برای انتخاب بهترین کیبورد گیمینگ وجود دارد؛ توجه به رنج قیمتی، نوع کلید ها و ضربه پذیری کلید ها. عموما اکثر کیبورد های مخصوص بازی کامپیوتر دارای نورپردازی RGB هستند اما می توان مدل هایی بدون نورپردازی نیز پیدا کرد. در هنگام انتخاب کیبورد های RGB دار، به سازگاری پنل نورپردازی با دیگر تجهیزات RGB خود اطمینان حاصل کنید. سیمی یا بی سیم بودن کیبورد های گیمینگ نیز می تواند مسئله مهمی برای برخی از کاربران باشد اما به طور کلی مدل های سیمی کارایی بالاتری دارند. در ادامه 4 مورد از بهترین کیبورد های گیمینگ بازار در رنج های قیمتی مختلف را معرفی می‌کنیم.

کیبورد گیمینگ کورسیر K100 RGB

کورسیر نیز جزو کمپانی هایی است که در زمینه طراحی بهترین کیبورد های گیمینگ حرف های زیادی برای گفتن دارد. کیبورد گیمینگ CORSAIR K100 یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ تولید شده است که در بازار یافت می شود. کورسیر K100 دارای یک قاب آلومینیومی با دوام است که توسط یک پنل نورپردازی RGB پویا احاطه شده است. این نورپردازی به زیر کلید ها نیز راه یافته و اکنون نورپردازی سه جانبه در 44 منطقه از کیبورد خود نمایی می کند. طبق ادعای کورسیر، فناوری پردازش این کیبورد با ارائه فرکانس 4000 هرتز، 4 برابر از کیبورد های گیمینگ دیگر سریع تر است.

 طراحی کلید های مکانیکال این کیبورد به صورت اپتیکال و با فاصله 1 میلی متر، سریع ترین زمان پاسخ گویی در گیم ها را فراهم می کند. علاوه بر ویژگی های ذکر شده، کورسیر از یک کلید اختصاصی تحت عنوان ICUE در این کیبورد بهره برده که پروفایل های مختلفی شامل گیمینگ، مالتی مدیا و … را در سریع ترین زمان ممکن در اختیارتان قرار می دهد. 6 کلید اختصاصی ماکرو نیز به منظور دسترسی بیشتر به بخش های مختلف در دسترس می باشد.

قیمت: حدود 10 میلیون

کیبورد گیمینگ استیل سریز Apex Pro

کمپانی استیل سریز یک برند گیمینگ حرفه ای می باشد که در سال 2001 فعالیت خود را شروع کرد و از همان ابتدا توانست به پاس ایده پردازی های خود در جدول برترین ها قرار بگیرد. کیبورد گیمینگ SteelSeries Apex Pro اولین نوع از کلید های مکانیکی قابل تنظیم حساسیت برای هر کلید را ارائه می دهد. این کیبورد طبق ادعای سازنده 8 برابر پاسخ سریع تر، 5 برابر فعالیت سریع تر و 2 برابر عمر بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. نکته مثبت و قابل توجه Apex Pro بهره مندی از یک نمایشگر OLED در قسمت بالایی آن است که اطلاعات کاربردی را به صورت مستقیم از بازی ها و برنامه ها دریافت کرده و در هر لحظه مدیریت آن ها را امکان پذیر می کند. قاب کیبورد از آلومینیوم درجه 5000 مخصوص هواپیما تشکیل شده و استراحتگاه مچ به صورت مغناطیسی قابل جدا شدن است. 

قیمت: حدود 9 میلیون

کیبورد گیمینگ ریزر BlackWidow V3 Pro 

سری کیبورد های بلک ویدو ریزر را شاید جزء بهترین کیبورد های مخصوص بازی تولید شده تا به امروز دانست؛ این کیبورد ها با تلفیق زیبایی و کارایی می توانند تجربه ای متفاوت از کار با کیبورد به شما ارائه دهند. کیبورد BlackWidow V3 Pro نیز پرچمدار این خانواده گران قیمت است و با ویژگی های منحصر به فرد و ظاهری گیمینگ عرضه می شود. نورپردازی RGB در این محصول قادر است 16.8 میلیون رنگ مختلف را در پروفایل های مختلف اراده کند و به سادگی با تمام تجهیزات دارای نورپردازی همگام سازی شود.

 ریزر این کیبورد را با 2 سوئیچ مکانیکال سبز و زرد عرضه می کند: مدل سبز دارای کلید های مکانیکال پر سر و صدا است که عملکردی بی نظیر و سرعت عملی استثنایی ارائه می دهد. سوئیچ های زرد رنگ اما با اینکه به صورت مکانیکال طراحی شده اند، اما صدای به مراتب کمتری تولید می کنند. قسمت پایینی این کیبورد پذیرنده یک استراحتگاه مچ شده که لوگو ریزر بر روی آن خودنمایی می کند. بیرون زدگی کلید ها نیز به اندازه ای است که بتوانید با فشار مناسب از کلید ها استفاده کنید.

قیمت: حدود 7 میلیون

کیبورد مناسب بازی Redragon Shiva K512W-RGB

آخرین رتبه در این لیست و در واقع بهترین کیبورد گیمینگ متعلق به Redragon Shiva K512W-RGB است که نسبت به سایر کیبوردهای معرفی شده، قیمت بالاتری دارد اما در عملکرد، همانند کیبوردهای بالا رده است و ویژگی های چشمگیری دارد. این کیبورد دارای 26  کلید Anti Ghost است که اجازه می دهد تا به طور همزمان چند کلید را فشار دهید و پاسخ سریع دریافت کنید که قطعا در کیفیت و دقت بازی شما تاثیرگذار است و در کنترل‌ رسانه و مالتی مدیا نیز به کارهای شما سرعت می دهد.

از ویژگی های جذاب کیبورد گیمینگ ردراگون K512W-RGB، نور پس زمینه RGB آن است که 7 الگوی نور پس زمینه دارد که در 6 حالت می توانید آن را شخصی سازی کنید. کیبورد Redragon Shiva K512W-RGB، یکی از بهترین کیبوردهای ارزان گیمینگ است که با قابلیت Double Injection Technology، حروف روی کلیدها همیشه روشن هستند و این ویژگی به شما اجازه می دهد حتی در یک اتاق تاریک، عملکرد خوبی در بازی داشته باشید و برنده شوید. کیبورد ردراگون K512W-RGB یک انتخاب حرفه ای برای گیمرها است که با طراحی ارگونومیک، کیفیت ساخت عالی و نورپردازی زیبا، تمام نیازهای شما از یک کیبورد گیمینگ را به خوبی برآورده می کند.

قیمت: حدود 1 میلیون

جمع بندی

تجهیزاتی نظیر ماوس و کیبورد گیمینگ به دلیل استفاده روزانه و طولانی، به سرعت دچار استهلاک می‌شوند. انتخاب و خرید کیبورد مناسب و بادوام نیازمند آگاهی از برخی المان‌ها نظیر کیفیت بدنه، نوع و شکل سوییچ‌ها، سایز کیبورد و… است. محبوب‌ترین گزینه برای گیمرها کیبوردهای مکانیکی بوده و علاقه‌مندان به صنعت گیم همواره نگاه ویژه‌ای به این دسته از کیبوردها داشته‌اند. اما سوالی که وجود دارد این است که کیبورد گیمینگ بخریم یا خیر؟

پاسخ این سوال که آیا خرید کیبورد گیمینگ منطقی است یا نه تنها و تنها به نوع استفاده شما از کیبورد بستگی دارد؛ به طور کلی اگر تنها جذب نورپردازی این کیبورد ها می شوید، بهتر است یک کیبورد طرح گیمینگ با نورپردازی تهیه کنید. اما کیبورد های طرح به هیچ عنوان نمی توانند کارایی مدل های مخصوص بازی را ارائه کنند و تنها قیمت پایین تر و ظاهر زیبایی دارند. نظر شما چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد